요가난다 대사님2

요가난다 대사님의 I Am Flying Home

빛몸 2017. 8. 4. 23:41

I Am Flying Home

by Paramahansa Yogananda


Good-bye, blue house of heaven. Farewell, stars and celestial celebrities and your dramas on the screen of space. Good-bye, flowers with your traps of beauty and fragrance. You can hold me no longer. I am flying Home.

Adieu to the warm embrace of sunshine. Farewell, cool, soothing, comforting breeze. Good-bye, entertaining music of man.

I stayed long reveling with all of you, dancing with my variously costumed thoughts, drinking the wine of my feelings and my mundane will. I have now forsaken the intoxications of delusion.

Good-bye, muscles, bones, and bodily motions. Farewell, breath. I cast thee away from my breast. Adieu, heartthrobs, emotions, thoughts, and memories. I am flying Home in a plane of silence. I go to feel my heartthrob in Him.

I soar in the plane of consciousness above, beneath, on the left, on the right, within and without, everywhere, to find that in every nook of my space-home I have always been in the sacred presence of my Father.

<<METAPHYSICAL MEDITATIONS>>


나는 그리운 고향집으로 날아가고 있는 중이랍니다.

                                                                                                      번역 스고보리

천국의 푸른 집이여, 안녕.

텅 빈 공간의 스크린 위에 펼쳐지는

그대의 드라마, , 천체의 명사들이여, 안녕히.


아름다움과 향기로 나를 붙드는 꽃이여, 잘 있어요.

그대는 더 이상 나를 붙잡을 수 없어요.

나는 그리운 고향집으로 날아가고 있는 중이랍니다.


따사로이 감싸주는 햇빛이여, 아듀.

지친 삶을 위로해 주고 평온함을 주는 시원한 산들바람이여, 안녕히.

사람들을 즐겁게 해 주는 음악이여, 안녕.


나는 그대들과 흥겹게 놀면서 오랫동안 머물렀어요.

형형색색의 생각에 물들어 춤을 추고

나의 감정과 평범한 소망이 어우러진 와인도 마셨지요.

나는 이제 망상의 늪에서 빠져나왔어요.


나의 모든 근육, , 몸동작이여, 안녕.

숨결이여, 안녕히.

나의 품에서 그대 모두를 떠나보냈어요.

나의 모든 맥박, 감정, 생각, 기억들이여, 아듀.

나는 침묵의 비행기를 타고 그리운 고향집으로 날아가고 있어요.

아버지 품 안에서 고동치는 맥박을 느끼기 위해 가고 있는 중이지요.


나는 의식의 비행기를 타고

상하좌우, 안팎을 가리지 않고 어디든지 높이 날아오른답니다.

내 아버지의 신성한 현존과 항상 함께 해 온

아늑하고 고요한 바로 내 고향집 구석구석에서

고동치는 맥박을 발견하기 위해서지요.